Fairtrade výrobky u nás již 10 let
S pojmem fair trade (spravedlivý obchod) se podle nejnovějšího výzkumu setkalo již 52 % lidí v České republice, což je o 13 procentních bodů víc než v roce 2011. Obraty z prodeje fairtradových výrobků rostou každoročně o desítky milionů. Právě letos v srpnu slaví organizace Fairtrade Česko a Slovensko, která rozšiřuje výrobky spravedlivého obchodu do obchodních sítí, desáté výročí svého založení.
Povědomí o fair trade se mezi obyvateli České republiky rychle zvyšuje. Podle aktuálních výsledků reprezentativního výzkumu, který v roce 2014 provedl Institut evaluací a sociálních analýz (INESAN) na vzorku 1.327 obyvatel ČR, zná pojem fair trade 52 % lidí. V roce 2011, kdy proběhlo podobně koncipované šetření, přitom mělo povědomí o fair trade 39 % obyvatel, tedy o 13 procentních bodů méně. Samotnou známku FAIRTRADE, která je dokladem toho, že byl produkt vyroben v souladu s etickými standardy, zná 26 % respondentů, což je o 5 procentních bodů více než v roce 2011, kdy byl výzkum proveden poprvé.
Kromě samotného povědomí je rovněž důležité, v jaké míře se lidé s principy fair trade ztotožňují. V tomto ohledu je významné, že tři pětiny dotázaných jsou přesvědčeny o tom, že svými nákupy mohou pomoci výrobcům z rozvojových zemí.
Komentáře k článku
Nenalezeny žádné komentáře, buďte první, kdo článek okomentuje.