Internetový hobby magazín

obrázek záhlaví

PR

Nejnovější články

Můžete se zimními pneumatikami jezdit i v letních měsících?

Čer 1421 Autor: Františka Podzimková

Jízda autem se zimními pneumatikami v letních měsících není nic neobvyklého. Je to určitý způsob „šetření“ ke kterému se uchylují zejména řidiči, kterým je jasné, že by stávající zimní pneumatiky v nadcházející sezóně neprošly kvůli sjetosti dezénu. Přestože u letních pneumatik bohatě postačí hloubka 1,6 mm, ježdění na zimních pneumatikách v létě, není úplně bez rizik.

Vzorek se v letních měsících sjíždí mnohem rychleji

pneuZimní a letní pneumatiky se totiž neliší pouhou hloubkou dezénu. Oby výrobky jsou přizpůsobeny jiným klimatickým podmínkám. Zimní pneumatiky mají, kvůli náročným podmínkám, podstatně delší brzdnou dráhu, krom toho jsou i výrazně hlučnější. Zimní pneumatiky nejsou tak dobře odolné vůči vysokým teplotám – což přispívá k tomu, že vzorek ze zimních pneumatik se sjede mnohem rychleji. Jestliže i vy jezdíte v letních měsících se zimními pneumatikami, měli byste si dát pozor na míru sjetosti vzorku. Naopak jsou spíše měkčí, to proto, aby pryž za mrazivých dnů nadměrně netuhla.

Převážením kol můžete ušetřit na spotřebě

pneumatikyPři pravidelné kontrole nezapomínejte kola automobilu důsledně vyvážit. V případě, že je vyvážení nerovnoměrné, dochází k nadměrnému namáhání ložisek, zavěšení kol a řízení. V důsledku tohoto nadměrného namáhání se pneumatiky mnohem více opotřebovávají a rovněž dochází k větší spotřebě paliv.

To jestli jsou kola správně vyvážená, pozná nejlépe sám řidič automobilu otestováním při pomalé i rychlé jízdě. Přestože kola vyvažujete tím nejkvalitnějším vyvažovacím zařízením, v některých případech se může stát, že si spolu disk a pneumatika ideálně nesednou – dochází k tomu kvůli tomu, že mají posunutá těžiště. Pokud se tomu tak stane i u vašeho vozu, je nutné podstoupit podrobnou kontrolu na zařízeních, která tyto speciální kontroly zvládnou. Speciální výkonné vyvažovačky dokážou vygenerovat grafy, které vám napoví, kde se příčina problému skrývá.

Které gumy na kterou nápravu

pneumatikyNa kterou nápravu ale nové pneumatiky s hlubším dezénem umisťovat během léta? Všichni výrobci jsou za jedno. Není nutné řídit se poháněnou nápravou – v létě zkrátka všechny nové pneumatiky, které mají hlubší dezén, montujte na zadní nápravu. Důvodem je aquaplaning, který na zadních kolech vzniká a teprve poté se přemisťuje k předním kolům. Na rozdíl od zimních pneumatik, kdy si ty s hlubším dezénem, zcela automaticky ve většině případů necháváme namontovat na přední nápravu. Jak prohlašuje Miroslav Karas z firmy K&K PNEU dá se tedy říct, že pneumatiky, které jsou méně ojeté, zaručují optimální bezpečnost.

Jaký typ dezénu je nejoblíbenější

Podle portálu Rájpneu.cz, je v oblasti zimních pneumatik největší zájem o směrový dezén. Tento typ dezénu umožňuje pohodlnou jízdu a větší záběr i v kopcovitém terénu.  Pokud však má váš automobil zadní náhon, tyto pneumatiky se příliš nedoporučují. A to z toho důvodu, že v případě že nečekaně zaberete, vůz může takzvaně ustřelit na stranu.

pneumatiky

Specialisté z portálu Rajpneu.cz rovněž tvrdí, že ceny pneumatik se nyní pohybují na nejnižším možném minimu. Ceny znovu porostou s nadcházející sezónou. A to proto, že se sice bude doprodávat loňské zboží, nicméně bude potřeba objednat a naskladnit nové a dražší výrobky. Z tohoto důvodu tedy ceny porostou a s vrcholem sezóny budou nejvyšší. Vyplatí se proto koupit zimní pneumatiky již teď.

Ojeté pneumatiky, které vám už v zásadě k ničemu nejsou, můžete klidně odevzdat zpátky do pneuservisu. Ze zákona na to máte nárok, a pokud po vás pneuservis požaduje speciální poplatek, je to nesmysl, který je dokonce postihnutelný.

  • Kategorie: PR

Komentáře jsou uzavřeny

Komentáře nejsou povoleny.

 
Květen 2016
púsčpsn
25 26 27 28 29 30 1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31 1 2 3 4 5
události
Spolupracujeme:
Novinky
TOPlist