Internetový hobby magazín

Menu

Vaření

Nejnovější články

Zdeněk Pohlreich – oblíbený šéfkuchař i respektovaný gastro kritik

Led 1414 Autor: Redakce

zdenek pohlreichNení dnes již snad člověka, který by neznal proslulého šéfa, Zdeňka Pohlreicha. Ve svých pořadech si s nikým nebere servítky, s nikým a s ničím se takzvaně nemaže a proslulý je i tím, že pro hrubší výrazy a slova nechodí daleko. Přesto je oblíbeným a uznávaným šéfkuchařem, gastronomem i moderátorem dnes již už několika pořadů televize Prima.

Život Zdeňka Pohlreicha

Do kuchařského učení v Praze nastoupil mladý Pohreich vlastně tak trochu nedobrovolně, hlavně kvůli neúspěšným přijímacím zkouškám na střední průmyslovou školu. Ze začátku ho kuchařské řemeslo vůbec nebavilo, ale postupně si jeho přízeň získalo, i přes jeho evidentní znechucení kuchyněmi z totalitního režimu, na které nerad vzpomíná. Po škole nastoupil do pražského hotelu Stop a do osmdesátého šestého, vystřídal ještě několik dalších hotelů i restaurací. Od roku 1978 byl členem baseballového týmu a díky tomu se s národním týmem dostal na Západ, což ho inspirovalo k emigraci, ke které se rozhodl v osmdesátém šestém a o tři roky později ji i realizoval.

kniha sef na smetaneNejprve více než rok strávil v Nizozemsku a po získání povolení odcestoval i se svou ženou do australského Adelaide. Začal pracovat jako druhý kuchař v restauraci La Guilotine a později se stal ve stejné restauraci šéfkuchařem. I v Austrálii se věnoval baseballu jako rozhodčí. Život v Austrálii mu pomohl pochopit, že člověk musí pevně stát za svým rozhodnutím a říkat výhradně to, co si myslí, ať se jedná o cokoli.

Po návratu ze zahraničí Pohlreich pracoval na pozici šéfkuchaře v několika proslulých restauracích, například v hotelu Renaissance, Villa Voyta, Radisson SAS a Marriott. Nyní je šéfkuchařem v Café Imperial, proslulém podniku v prvorepublikovém stylu a vlastní Divinis Ristorante, kde najdeme nejvybranější pokrmy z těch nejkvalitnějších surovin, doplněné o lahodná vína. V roce 2011 se podruhé oženil. Získal i několik ocenění a samozřejmě prošel velkým množstvím profesionálních školení po celém světě.

Pořady Zdeňka Pohlreicha

porad sef na griluMnožství pořadů a kuchařských show, ve kterých Zdeněk Pohlreich figuroval je víc než dost a kde jaká televizní hvězda by mu mohla jeho mediální úspěch závidět. Většina diváku ho zná především z pořadu Ano, šéfe!, kde si posvítil na mnoho českých restaurací na nejrůznějších úrovních. Pořad byl inspirován americkou reality show Kitchen Nightmares. Divácké publikum si získal svými ostrými názory a sarkastickými hláškami a každou chvíli se z jeho proslovů ozývalo jen legendární pípání nahrazující méně slušné výrazy. Díky jeho kritice a následovné pomoci se zlepšením provozu a jídelníčku restaurací se však mnoho z podniků vybičovalo k mnohem lepším výsledkům, hlavně ve snaze získat ocenění v podobě samolepek s daným množstvím hvězdiček. V nejnovějším pořadu Už dost, šéfe!, se Zdeněk Pohreich vrací na místa, kde probíhalo Ano, šéfe!, a kontroluje, jestli restaurace svou úroveň vylepšila nebo naopak.

Od října také probíhá kuchařská show, Česko vaří s Pohreichem živě, jejíž sledovanost rozhodne, zda se show bude natáčet i nadále. V tomto živém přenosu Zdeněk Pohreich vaří celé menu společně s nějakou další celebritou a z předem daných surovin si každý může při přímém přenosu uvařit meníčko doma.

Jeho smysl pro humor jsme mohli dále sledovat v pořadech Na nože!, Šéf na grilu nebo Vařte jako šéf!, kde vysvětluje jednoduše správné techniky vaření základních pokrmů.

cesko vari s pohlreichemK dostání je i mnoho knih, kde najdeme v typickém podání Zdeňka Pohlreicha mnoho receptů i užitečných rad, neboť dobrému kuchaři nemůže stačit pouhý recept. Dobrý výsledek závisí na provedení a hlavně na kvalitních a čerstvých surovinách. Kniha Vařte jako šéf – škola vaření Zdeňka Pohlreicha nás seznámí s technikou přípravy vývarů, omáček, masa i vajec a navíc v ní najdeme i kapitolu o grilování. Další kuchařkou je kniha Vejce nebo slepice. Ta poradí jak naložit s opeřenci i jejich vejci a obsahuje jednoduché a hlavně chutné návody na úpravu kuřat i méně dostupné drůbeže. Spoustu receptů od předkrmů po dezerty obsahuje knížka Prostřeno bez servítků a navíc se v ní dočteme i o životním příběhu a názorech Zdeňka Pohlreicha. Album receptů pořadu Na nože!, kuchařky Bravo, šéfe!, Česko vaří s Pohlreichem, Šéf na grilu, Šéf na smetaně, ale i kniha Zdeněk Pohlreich v akci aneb Šéfkuchař, co snědl vtipnou kaši, to všechno na internetovém knihkupectví bux.cz najdeme.

kniha varte jako sefTento šéf se s ničím nepáře, nebojí se každému vpálit svůj profesionální názor, se svými podřízenými nekamarádí, naopak propaguje tvrdý způsob. Šéf je vždy jen jeden a díky takovému přístupu má práce smysl a mnohem lepší výsledky. Díky škole života v zahraničí, kde takový přístup je naprosto normální, dosahuje špičkových výsledků a o kvalitě není pochyb. Pohlreichovo základní pravidlo je vždy vařit z co nejvíce kvalitních surovin a co nejméně do nich zasahovat. Rád vaří z nenáročných surovin a jedním z jeho vyhlášených pokrmů jsou telecí líčka. Radí, abychom v domácnosti měli vždy kvalitní máslo, olej a ocet, mořskou sůl, čerstvě mletý pepř, dobrá rajčata a kvalitní těstoviny, ideálně i čerstvé bylinky a když zajdeme pro čerstvé suroviny, vykouzlíme dobré jídlo pro každou příležitost.