Internetový hobby magazín

Menu

PR

Nejnovější články

Přezouvání vozů není věda, přesto má svoje pravidla

Říj 1417 Autor: Komerční sdělení

Podzim je tady a s ním i čas na přezutí automobilů do zimního. Není to žádná věda, ale i nákup a montáž pneumatik má několik důležitých pravidel, která se vyplatí respektovat. Víte například, jak správně nakupovat pneu přes internet? Nebo jak poznat nepoctivý e-shop?

Miroslav Karas

Miroslav Karas

„Seriózní internetový obchod by měl splňovat hned několik kritérií,“ říká Miroslav Karas, provozovatel portálu Rájpneu.cz a spolumajitel společnosti K&K PNEU, která působí na trhu již dvacet let. „Především musí pravdivě informovat zákazníka o stavu skladu a ceně pneumatik. Bohužel máme ověřeno, že až polovina všech e-shopů v ČR neinformuje zákazníka podle skutečnosti, což kazí renomé celé naší branži. Tvrdí například, že poptávané pneumatiky mají skladem, ačkoli tomu tak není. Zákazník pak logicky počítá s dodací lhůtou do 24 hodin. V mnoha případech si ale musí počkat až několik dnů. V tom horším se nedočká vůbec. A další nekalost – většina firem neuvádí koncovou cenu včetně dopravy a v samém závěru si naúčtuje za každou pneu sto i více korun, přestože pneumatiky putují v balíku po dvou i více kusech.“

pneumatikyDůležitou položkou je pro zákazníky samozřejmě také cena. Dojde letos k jejímu navýšení? „V porovnání s minulým rokem neočekáváme letos na podzim nijak drastický nárůst, maximálně do čtyř procent,“ odhaduje Miroslav Karas. „Dalším faktorem je načasování doby nákupu. Zkušení motoristé vědí, že ideální dobou pro nákup zimních pneu je druhá polovina září, kdy je sortiment bohatý a prodejci nabízejí i různé slevové akce. V momentě, kdy přijdou první říjnové mrazíky, nastávají ve skladech výrazné pohyby, takže se může stát, že některé typy pneumatik jsou již vyprodány. Od 1. listopadu, kdy začíná zimní sezóna, nelze už počítat s žádnými slevami, spíše s mírným nárůstem cen. Proto radím nákup zimního obutí zbytečně neodkládat.“

pneuNěkteří řidiči se snaží ušetřit tím, že zimní obutí nazouvají pouze na poháněnou nápravu. Na zbývajících kolech ponechají letní nebo tzv. univerzální pneu. To je ale velmi riskantní. „Obě nápravy se pak začnou chovat nevyzpytatelně. Při jízdě na uježděném sněhu či namrzlé kaši hrozí nestabilita vozu a řidič se vystavuje nebezpečí, že zadní náprava takzvaně ustřelí a auto se stane neovladatelným. Letní guma na zadní nápravě při nízkých teplotách velmi rychle tuhne a ztrácí přilnavost, takže vozidlo na silnici správně nesedí,“ upozorňuje Miroslav Karas.

pneumatikyMotoristé také občas řeší dilema, kam namontovat obutí s hlubším dezénem, zda na přední, nebo zadní nápravu. „To je velmi důležitá věc, o které se zatím příliš nemluvilo. Naprostá většina řidičů si bez většího přemýšlení nechá méně opotřebované nebo úplně nové pneu namontovat na přední nápravu. To je však dobré pouze v případě, že automobil má přední náhon a je používán v zimním období, nebo má zadní náhon. Zcela odlišná situace nastává v létě, kdy kvůli aquaplaningu doporučují světoví výrobci pneu dávat hlubší dezén či úplně nové obutí na nápravu, která je volná, nepoháněná, což bývá většinou ta zadní,“ vysvětluje Miroslav Karas, který není příliš nakloněn ani univerzálním (celoročním) pneumatikám. „Tyto pneu mají své opodstatnění, ale spíše v jiných zeměpisných šířkách. Umím pochopit, že si s nimi lidé ve Španělsku nebo v Řecku bez problémů vystačí. Česko má však naprosto odlišné klimatické podmínky. Navíc je prokázáno, že univerzální gumy mají vysokou hlučnost, rychle se opotřebovávají, na sněhu trpí nedostatečným výkonem a jejich pořizovací cena je vyšší v porovnání s klasickými letními či zimními pneu,“ podotýká Miroslav Karas.

pneu kPneuservisy s dobrým zázemím většinou nabízejí také uskladnění vyzuté sady nebo možnost objednat se do servisu na konkrétní den a hodinu. „Uskladnění vyzuté sady čtyř pneu u nás v Šenově a Ostravě vyjde na den něco přes tři koruny.  Výborně funguje i rezervace termínů pro přezutí, která poskytuje motoristům určité pohodlí a komfort. Rezervace stání je zpoplatněna částkou pět set korun,“ dodává Miroslav Karas.

  • Kategorie: PR

Komentáře k článku

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.

*
*

2 reakce na Přezouvání vozů není věda, přesto má svoje pravidla
  • Mária 15.11.2015 (15:50)

    Som zvyknutá prezúvať ako zimné tak aj letné, väčšinou podľa počasia. Keďže jazdím diaľky, nemôžem si dovoliť ísť na koniec SR, len tak v letných pneumatikách, keď viem, že cez Poľsko bude sneh. Ak odpovedá cena kvalite, tak prečo by som si za to nepriplatila? Už som to prestala robiť v potravinách, kedy mnohí zabúdajú myslieť na svoje zdravie a potom sa čudujú, že naše územia sú označované ako „Kontajner Európy“. Nebudem riskovať ani tento rok, už som si prezula na nové pneumatiky Michelin zakúpená na toppneu.cz, Predsa tá teplota raz je hore raz dole a jazdiť po Prahe a potom po diaľnici je ďalší rozdiel. Takže za mňa určite radšej priplatím za kvalitu a bezpečnosť na prvom mieste…

  • verča 30.9.2015 (10:51)

    Opět něco do sbírky – zajímavé zjištění. Jsem řidič začátečník, ale přesto jsem ráda, že existují právě takové články, kde se zbytek mohu naučit, protože v autoškole mi to neřekli. Zatím jsem se jen mrkla na nejnovější ADAC test (http://www.axa-pneu.cz/clanky/testy-pneumatik/adac-testy-zima-2015-testy-zimnich-pneumatik) na zimní pneumatiky, neboť auto budu kupovat v zimě, tak jsem byla zvědavá, jak jsou na tom pneu. A k tomu si zimní budu muset dokoupit.

 
<<Úno 2021>>
PÚSČPSN
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
1 2 3 4 5 6 7
události
Odběr novinek

Přihlášením vyjadřujete souhlas se zpracováním osobních údajů.

TOPlist