Internetový hobby magazín

Menu

PR

Nejnovější články

I přezouvání vozů má svoje pravidla

Dub 1612 Autor: Redakce

Jaro je tady a s ním i čas na přezutí automobilů do letního. Není to žádná věda, ale montáž pneumatik má několik důležitých pravidel, která se vyplatí respektovat. Víte například, co je to preference náprav nebo proč v letních měsících ubývá dezén tak rychle?

raj pneuNěkteří řidiči se snaží ušetřit tím, že zimní obutí nazouvají pouze na poháněnou nápravu. Na zbývajících kolech ponechají letní nebo tzv. univerzální pneu. To je ale velmi riskantní. „Obě nápravy se pak začnou chovat nevyzpytatelně. Při jízdě na uježděném sněhu či namrzlé kaši hrozí nestabilita vozu a řidič se vystavuje nebezpečí, že zadní náprava takzvaně ustřelí a auto se stane neovladatelným. Letní guma na zadní nápravě při nízkých teplotách velmi rychle tuhne a ztrácí přilnavost, takže vozidlo na silnici správně nesedí,“ upozorňuje Miroslav Karas, jednatel společnosti K&K PNEU, která provozuje portál Rájpneu.cz. Motoristé také občas řeší dilema, kam namontovat obutí s hlubším dezénem, zda na přední, nebo zadní nápravu. „To je velmi důležitá věc, o které se zatím příliš nemluvilo. Naprostá většina řidičů si bez většího přemýšlení nechá nové pneu nebo méně opotřebované namontovat na přední nápravu. To je však dobré pouze v případě, že automobil má přední náhon a je používán v zimním období.

raj pneuZcela odlišná situace nastává v létě, kdy kvůli aquaplaningu doporučují světoví výrobci pneu dávat  nové obutí či hlubší dezén na zadní nápravu, vysvětluje Miroslav Karas, který není příliš nakloněn ani univerzálním (celoročním) pneumatikám. „Tyto pneu mají své opodstatnění, ale spíše v jiných zeměpisných šířkách. Umím pochopit, že si s nimi lidé ve Španělsku nebo v Řecku bez problémů vystačí. Česko má však naprosto odlišné klimatické podmínky. Navíc je prokázáno, že univerzální gumy mají vysokou hlučnost, rychle se opotřebovávají, na sněhu trpí nedostatečným výkonem a jejich pořizovací cena je vyšší v porovnání s klasickými letními či zimními pneu,“ podotýká Miroslav Karas.

Pneuservisy s dobrým zázemím většinou nabízejí také uskladnění vyzuté sady nebo možnost objednat se do servisu na konkrétní den a hodinu. „Za uskladnění vyzuté sady čtyř pneu účtujeme  tři koruny na den.  Výborně funguje i rezervace termínů, která poskytuje motoristům určité pohodlí a komfort. Rezervace stání je u nás v Ostravě a Šenově zpoplatněna částkou pět set korun,“ říká Miroslav Karas, provozovatel domény Rájpneu.cz, která byla v Česku i na Slovensku zvolena e-shopem roku 2015.

Jak se chová zimní guma v letních měsících a proč dezén mizí tak rychle? Podle Miroslava Karase je odpověď jednoduchá. ,,Zimní pneumatiky jsou výhradně určeny pro zimní období, tudíž jsou vyráběny pro jiné vlivy počasí a podmínky než letní měsíce. Proto jsou u zimních pneu rozdíly jak v brzdné dráze – bude mnohem delší, tak v hlučnosti – bude vyšší. Zvlášť to pocítíme u dlouhých cest, kdy se opotřebení zrychluje kvůli šplhající teplotě.“ Pomyslnou hranicí, za kterou se sjíždění zimních pneu urychluje, je nad plus 7 stupňů celsia.  Zimní pneu je v porovnání s letním obutím měkčí. Je to díky přísadám, které zabraňují pryži, aby i v největších mrazech tuhla. Na druhou stranu je takový materiál méně odolný v období vysokých teplot. ,,V letních měsících sjedete zimní vzorek velmi rychle. Pokud budeme používat zimní pneu v letních měsících, musíme počítat s daleko větším opotřebením. Hloubka dezénu rapidně a nenávratně mizí každým kilometrem,“ dodává Miroslav Karas z K&K PNEU.Z hlediska bezpečnosti, co se týká  délky brzdné dráhy, tak jsou na tom zimní pneumatiky v létě hodně špatně, brzdná dráha se může z rychlosti 80 km za hodinu prodloužit více než o délku auta.  Proto pokud dojíždíte zimní gumy v letních měsících, věnujte častější pozornost hloubce dezénu, ať nejste překvapeni, když vám policie udělí pokutu za sjeté obutí.

Jarní servisování udrží vaše auto v dobré kondici

Před letní sezónou je také ideální doba na kontrolu klimatizace, protože ji budete v nadcházejících měsících hojně využívat. „Správně fungující klimatizace snižuje náklady na provoz vozidla. Pokud je o ní dobře pečováno, motor vozidla se tolik nezatěžuje. To se příznivě projeví ve spotřebě pohonných hmot a nedochází také ke zbytečným výdajům za opravy,“ vysvětluje Miroslav Karas.

Proč je důležité alespoň jednou ročně klimatizaci vydezinfikovat? V jejích systémech přežívají nejrůznější bakterie a plísně. Tyto mikroorganismy jsou zdrojem zápachu a následných alergií, tudíž mohou lidskému organismu škodit.

Součástí základní péče, kterou doporučuje K&K PNEU, je i výměna oleje. „Nabízíme ji v obou našich pneuservisech v Šenově a Ostravě. Servisní práce stojí 300 Kč + 50 Kč za ekologickou likvidaci olejového filtru a starého oleje. Výměna zabere cca 30 minut.“ říká jednatel.

Vyzkoušejte velmi účinnou novinku – bezkontaktní myčku

mycka autV servisu K&K PNEU v Ostravě-Výškovicích můžete svému vozu dopřát důkladnou jarní očistu pomocí ruční tlakové myčky, která využívá špičkovou německou technologii a je jediná svého druhu u nás. Mytí trvá přibližně deset minut a cenově vychází na zhruba 90 korun, včetně navoskování. „Jde o očistu širokým vodním paprskem za použití tlakové vody a tekutého mýdla. Odstraňuje veškeré nečistoty bez použití kartáče a abrazivních příměsí. Zvláště majitelé nových vozů tedy nemusí mít obavy z jakýchkoliv škrábanců,“ říká Antonín Karas, spolumajitel firmy.

Technologie, kterou využívá servis K&K PNEU v Ostravě, je výjimečná díky tomu, že bezkontaktně odstraní veškeré nečistoty z vozu. Řidiči také nemusejí ze střechy sundávat například nosiče s boxy nebo stojany na kola, jako je to nutné v případě klasické kartáčové myčky. „Obsluha myčky je jednoduchá, stačí si navolit program s automatickým vypínáním. Jednotlivé programy si pak lze přepínat dle potřeby,“ dodává Antonín Karas.

Myčka v Ostravě–Výškovicích má pět boxů, z toho čtyři zastřešené pro osobní vozy a páté stání je otevřené bez střechy pro vyšší dodávkové a SUV vozy. Boxy myčky jsou přístupné nonstop po celý rok. Více informací ohledně této služby najdete na www.mycicentrumostrava.cz

S takto připraveným vozidlem si můžete vychutnat příjemný start do nové sezóny a nerušenou jízdu.

  • Kategorie: PR

Komentáře k článku

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.

*
*

Nenalezeny žádné komentáře, buďte první, kdo článek okomentuje.

 
<<Čvc 2021>>
PÚSČPSN
28 29 30 1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31 1
události
Odběr novinek

Přihlášením vyjadřujete souhlas se zpracováním osobních údajů.

TOPlist